esmaspäev, 2. mai 2011

Pardisalat rucolaga


Leidsin poest pardifileed. No seda gurmeed ei saanud ma ometi kauplusse jätta, vaid tõin endaga koju kaasa. Otsustasin alustuseks (tegu on mu elu esimese pardiroaga) teha midagi lihtsat ja kerget. Nii sündiski minu enda fantaasia viljana järgnev salat (mis muuseas vägagi maitsvaks osutus). Eriti olin täna rahul pisut magusamapoolse salatikastme õnnestumisega (kaste oli samuti minu omalooming).

Pardisalat rucolaga

Salatisse 
2 pardi rinnafileed (saabnäiteks Selverist)
Pisut soola, musta pipart, 2 tl mett
Pool karpi ruolat või rucola-lollo rosso segu
8 päikesekuivatatud tomatit õlis
Pisut melonit, apelsini või värsket kurki (ilmselt sobin ka kiivi)

Kaste
2 spl balsamicot
2 spl oliivõli (pool sellest võid asendada ka päikesekuivatatud tomatite purgist saadava õliga)
1 spl sulatatud mett
(soovi korral sorts konjakit)

Küpseta part vastavalt Ragne Värgi õpetusele, mille leiad siit. Enne fooliumisse panekut määrisin nahaga poolele veel kummalegi fileele ka ühe teelusikatäie mett, et liha magusam tuleks.

Kui oled pardi ahju pannud, valmista salati põhi. Rebi rucola (mul oli rucola ja lollo rosso segu) pisut väiksemaks ja aseta taldrikule. Peale pane umbes kolmeks või neljaks lõigatud päikesekuivatatud tomati tükid (mina panin kummalegi taldrikule 4 tomatit tükkidena). Võta melonist lusika või meloni pallide tegijaga mõned meloni tükid ja lisa salatile (need annavad mõnusat värskust ja pisut magusust, mis pardiga hästi sobib).

Sega kokku kaste. Mett on kõige lihtsam vedeldada mikrolaineajus. Ettevaatust, mesi kuumeneb seal väga kiiresti ja vaid mõnest sekundist piisab! Konjak on rangelt vabatahtlik. Minul juhtus kodus olema poolik pudel Hennesy konjakit ja see sobis igatahes väga hästi. Ilmselt teeb sama triki kenasti ära ka mõni brändi. Vala salat kastmega üle, serveeri ja naudi (soovitavalt klaasi punase veiniga)!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar